Aplikace automaticky vyhodnocuje typ evidence, typ řízení a jeho aktuální stav, a podle toho nabízí úkony řízení, které je možné pro danou situaci použít. Nemůže se tedy např. stát, aby v jednom řízení po rozhodnutí o registraci byl k dispozici úkon přijetí žádosti o registraci. Jednotlivé úkony musejí mít logickou posloupnost se smysluplnou návazností. Samotné vytvoření úkonu řízení se může skládat až ze šesti kroků. Obvykle první dva kroky jsou již předvyplněné, jelikož jsou dané konkrétním poskytovatelem a konkrétním typem řízení. Poté mohou následovat:
Úkon řízení - v tomto kroku se nastavují způsoby výpočtu lhůt, které souvisí se zvoleným úkonem řízení, eventuelně se uvádějí další údaje (zda má odvolání odkladný účinek nebo zda se účastník řízení vzdal práva odvolání apod.) a úřední záznamy.
Úkon řízení
Změna data konce řízení - zde se uvádí, zda se úkon řízení vyřídí ve standardní lhůtě nebo zda bude nutná prodloužená lhůta. Dále se doplní datum zahájení a ukončení řízení.
Změna data konce řízení
Založení vstupního dokumentu - pokud úkon řízení vzniká na základě vstupního dokumentu, uvede se jeho číslo jednací a datum přijetí.
Založení vstupního dokumentu
Seznam služeb v řízení - na formuláři se volí sociální služby, které se zakládaným úkonem řízení souvisí. V závislosti na zvoleném typu úkonu se pomocí zaškrtávacích políček zaznamená, zda má být služba schválena (registrována), zamítnuta (neregistrována) nebo třeba ukončena (služba pozbyla platnosti).
Seznam služeb v řízení
Přiřazení úkonu řízení - některé úkony řízení je nutné spojit s jinými úkony řízení. Například u přerušení z důvodů nedostatků je nutné označit odpovídající výzvu k odstranění, která byla účastníkovi řízení vydána.
Přiřazení úkonu řízení
Související odkazy: