Sociální službou se rozumí činnost nebo soubor činností podle zákona 108/2006 Sb., o soc. službách zajišťujících pomoc a podporu osobám za účelem sociálního začlenění nebo prevence sociálního vyloučení. Výše uvedený zákon dále uvádí, jaké informace musejí být u každé služby evidovány, respektive jaké informace musí žadatel/oznamovatel poskytnout pro účely registrace. Získaná data se zaznamenávají v aplikaci do formuláře Služba.
Detail služby
Sociální služba je definována:
Druhem
Konkrétní druh sociální služby vychází ze zákona č. 108/2006 Sb., o soc. službách.
Identifikátorem
Jedinečné identifikační číslo, které je generováno aplikací.
Datem poskytování (od-do)
V případě zadání data "do" je nutné uvést i důvod ukončení.
Formou poskytování
Forma sociální služby může být pobytová, ambulantní nebo terénní (povoleny jsou i kombinace).
Způsobem zajištění zdravotní péče
Způsob zajištění zdravotní péče může být zabezpečeno skrze zdravotnické zařízení nebo vlastní zaměstnance poskytovatele. Do aplikace se informace uvádí pouze u některých sociálních služeb.
Zřizovatelem
Zaškrtávací políčko se označí pouze v případě, je-li zřizovatelem kraj.
Zveřejněním
Zaškrtávací políčko se označí pouze v případě, má-li služba být přístupná i pro veřejnou část IS OKlužby - registr, IS OKslužby - příspěvek na péči a IS OKslužby - poskytovatel.
Požadavkem na statistický výkaz
U takto označených sociálních služeb bude po poskytovateli požadován statistický výkaz.
Příznak Požadovat výkaz se automaticky nastaví, jestliže je nastaveno zveřejňování služby.
Příznak Požadovat výkaz se automaticky zruší, jestliže se datum ukončení poskytování služby shoduje s datem zahájení poskytování služby.
Příznak Požadovat výkaz zrušte pouze tehdy, jestliže záznam služby vznikl nedopatřením nebo v důsledku řešení nějaké nestandardní situace.
Poskytovatelem
Poskytovatel
sociální služby je určen zvolenou evidencí. Údaje o něm je možné dodatečně
opravit přes tlačítko .
Zařízením, místem poskytování
Sociální služba může být poskytována v jednom či více zařízeních (z toho jedno smí být označeno za kontaktní). V seznamu jsou uvedeny vždy aktuální zařízení. Pokud k aktuálnímu datu takové neexistuje, aplikace oznamuje, že poskytování služby bylo ukončeno.
Podrobnosti
o zvolených zařízeních se zobrazí po stisknutí .
Nové místo poskytování, zařízení se zvolí výběrem ze seznamu
. V seznamu se
zobrazí všechna zařízení poskytovatele, která jsou v aktuálním období
platná, nebo jejich platnost "od" je v budoucnu (žadatel
oznamuje poskytování služby v zařízení s předstihem).
Výběr zařízení
Na
detail informací o zařízení je možné nahlédnout nebo
zadat datum
, od/do kterého je služba v zařízení poskytována.
Zaškrtávacím políčkem lze nastavit nezveřejnění místa poskytování,
ale pouze v případě, že se jedná o sociální službu poskytovanou v
azylovém domě, pobytovou sociální službu poskytovanou v intervenčním
centru anebo v zařízení pro krizovou pomoc. Pokud bude u zařízení
uveden tento požadavek, jeho adresa nebude zobrazována ve veřejném registru
poskytovatelů sociálních služeb.
Interval platnosti poskytování služby v zařízení
Působností
Jestliže je služba poskytována jen v rámci kraje, ve kterém se nachází zařízení, zvolí se standardní, pokud působnost přesahuje tento kraj, vybere se typ jiný a označí se zaškrtávacími políčky příslušná místa poskytování.
Kapacitou
Pokud je zadáno více forem poskytování, uvede se kapacita pro každou formu poskytování zvlášť. Lze vybrat z celkem pěti typů kapacity (počet klientů, počet kontaktů, počet intervencí, počet lůžek, počet hovorů), u kterých se uvede příslušný počet a doplní eventuelně upřesňující poznámkou.
Kapacita služby
Pracovní dobou
Implicitně
je nastavena nepřetržitá pracovní doba, lze ji ale změnit, pokud se poskytuje
služba v časových intervalech např. jen v některé dny nebo po
omezenou dobu. Zvolí se příslušný den, stiskne se tlačítko pro editaci
a následně se zadá v
otevřeném formuláři požadovaný čas.
Pracovní doba
Příklady pracovní doby:
V pondělí a ve středu od 9h do 18h Od pondělí 9h do pátku 18h
Typem cílové skupiny
Cílová
skupina je pro lepší orientaci očíslována shodně s odpovídajícím
tiskopisem a volí se označením příslušného zaškrtávajícího políčka. Přes
tlačítko je možné doplnit
i upřesnění.
Věkovou kategorií cílové skupiny
Označením zaškrtávacího políčka se zvolí požadovaná věková kategorie. Pokud žádná kategorie není vyhovující, dopíše se věková struktura slovně do upřesnění. Pozor, pokud je zapsáno upřesnění, tiskne se na výstupních dokumentech příslušný text nikoliv jednotlivé kategorie. Ty je přesto nutné vyplnit, jelikož podle nich dochází k vyhledávání ve veřejné části IS OKslužby - registr.
Kontakty
Pro
každou službu lze založit zvlášť kontakt nebo
si vybrat z dříve založeného
.
Tímto způsobem je možné kontakt zkopírovat z údajů o poskytovateli
nebo z informací jiné sociální služby (označí se odpovídající zaškrtávací
políčko).
Výběr kontaktů
Přílohami
Ke každé službě je žadatel/oznamovatel povinen doložit:
finanční rozvahu k zajištění provozu
popis personálního zajištění poskytovaných sociálních služeb
popis realizace poskytovaní sociálních služeb
Stisknutím
tlačítka se otevře formulář
se seznamem přiložených souborů. Pro lepší přehlednost lze zobrazit pouze
přílohy určitého typu. Soubory uložené v databázi je možné smazat
, eventuelně tlačítkem
upravit
jejich platnost, typ apod.
Seznam souborů
Nový
soubor se vkládá pomocí tlačítka .
Zvolí se jeho typ, platnost a načte se z disku
. Je-li příloha uložena
v databázi IS, lze ji zpětně uložit na lokální disk
. Tlačítko
název souboru smaže
a
přílohu otevře k nahlédnutí.
Soubor služby
Inspekcemi
Viz kap. Inspekce sociálních služeb
Související odkazy: